De discipline wordt verschoten op 5 Internationale 25 mtr. Snelvuurschijven (hartafstand 75 cm.), waarvan de 10-ring een doorsnee heeft van 10 cm en de schijf verder is voorzien van twee horizontale witte strepen welke zijn aangebracht op het midden van de schijf, links en rechts van de 10-ring. De lengte van ieder streep is 125 mm en de breedte is 5 mm.
De schietafstand is 25 mtr.

De gehele wedstrijd wordt in twee sessies verschoten. De tweede sessie start pas wanneer alle deelnemers hun eerste sessie hebben  beëindigd.
Elke sessie bestaat uit:

Proefserie 5 schoten in 8 sec.
daarna 2 series van 5 schoten in 8 sec.
daarna 2 series van 5 schoten in 6 sec.
daarna 2 series van 5 schoten in 4 sec.

De discipline Olympisch snelvuur Pistool wordt verschoten met een pistool met het kaliber .22 LR (5,6 mm)  waarvan het gewicht niet meer mag bedragen dan 1400 gr. incl. accessoires, loopgewicht en geplaatst leeg magazijn en moet passen in een kistje van 300x150x50mm. De trekkerdruk is min. 1000 gr.
De te gebruiken patronen moeten voorzien van van een kogel met het min. gewicht van 2,53 gram (39 grain) en moet een snelheid halen van min. 250 mtr/sec.

De schutter krijgt 3 minuten de tijd om zich voor te bereiden op de wedstrijd.